Nå har vi fått aktivert funksjonen som gjør at ytterdøren vår kan låses opp ved hjelp av mobiltelefon. Fra nå av blir alle nye tilganger gitt via mobiltelefon og vi faser ut bruken av nøkkelbrikker.
De av dere som hadde brikke på den gamle låsen kan fortsatt overføre brikken deres til det nye systemet jf. tidligere instruksjoner om registrering av nøkkelbrikke på nytt system. Om du har nøkkelbrikke, men heller vil ha tilgang via telefon så følger du fremgangsmåten for bestilling av tilgang via mobiltelefon. Nøkkelbrikken din vil da deaktiveres. Det er ikke mulig å ha både nøkkelbrikke og mobiltilgang.
Fremgangsmåte for å få tilgang via mobiltelefon:
1. Sørg for at du har gyldig medlemskap hos oss (medlemskontingent for året må være betalt)
2. Kjøp periodekort + nøkkelbrikke/mobiltilgang via Vipps eller hos klatrevakt i våre åpningstider.
3. Les gjennom, fyll ut og signer “Brukeravtale nøkkelbrikke” (sørg for at dokumentet er signert for hånd eller digitalt. Det holder ikke å kun skrive inn navnet sitt vha en tekstbehandler)
4. Send e-post merket med «Mobiltilgang” og legg ved følgende opplysninger:
a) kvittering som dokumentere kjøpet av ditt periodekort (kvittering må inneholde kjøpsdato)
b) kvittering som dokumenterer at du har betalt for mobiltilgang (kan være samme som i punkt 4a)
c) utfylt og signert “Brukeravtale nøkkelbrikke”
d) ditt telefonnummer (tilgangen knyttes til nummeret ditt)
5. Når du har blitt registrert i låsesystemet vårt vil du motta en sms med informasjon om at du har fått tilgang via mobiltelefon og kan bruke den som nøkkel. Du får samtidig instruksjoner om å laste ned appen “Dormakaba Mobile Access”. Denne kan du også laste ned på forhånd.
6. For å låse opp døren åpner du appen og trykker på nøkkelsymbolet. Du vil høre at døren låser seg opp. Sørg for at Bluetooth er slått på og at du står nært nok døren når du skal låse opp
7. Når du har kommet deg innenfor døren er det viktig at du lukker døren etter deg og skrur av appen. Hvis ikke kan den kjøre i bakgrunnen på telefonen din og fortsette å låse opp døren. Vi har bedt Dormakaba om at denne funksjonen deaktiveres, men pr dags dato er det ikke mulig og det er derfor viktig at appen lukkes helt etter bruk.