Det har kommet nye nasjonale retningslinjer, og dette vil påvirke klatreaktiviteten fremover. Klatreklubben Ålesund innfører derfor følgende antallsbegrensinger og regler:
- Maks 20 klatrere/sikrere kan oppholde seg samtidig i hovedvegg og kursvegg.
- Maks 10 klatrere/sikrere kan oppholde seg samtidig i barnevegg.
- På kveldstid (kl. 16 – 22) blir hver besøk begrenset til maksimalt to timer. Vi innfører dette, slik at flere får muligheten til å ta seg en økt (samtidig som vi alle har godt av å klatre mer effektivt og prate mindre).
- Alle som besøker klatreveggen, skriver opp fornavn og tidspunkt på tavla ved inngangsdøren. Dette gjør det lett å ha kontroll over antall.
- Er det fullt? Skriv deg opp på på ventelisten på tavlen, og vent på tribunen.
- Alle må holde minimum 1 meters avstand til alle andre under besøket i klatreanlegget i SBM-Arena.
- Munnbind skal brukes i inngangspartiet og andre steder der det er krevende å holde god avstand.
- Vask hendene godt før og etter klatring.
- Symptomer? Hold deg hjemme, og test deg.
I tillegg anbefaler vi at alle registrerer seg i klubbens digitale skjema for evt. smittesporing (du finner link på klatreklubben.no, i tillegg vil det komme QR-kode ved inngangsdøren). Hvis alle gjør dette, vil man på klatreklubben.no kunne se oppdaterte tall på hvor mange som er i klatreveggen. Smittesporing: /docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdtXSLff9ovulGWm38thChYxrS1QHO6W-dnjRbTEuVBJqK22A/viewform?usp=sf_link
Vi har stor tro på at våre medlemmer selv klarer å følge disse reglene, slik at klatrevakter og styremedlemmer slipper å bruke tid på å passe på voksene personer.
Kos dere i veggen vår!