download song Drake DVD (500) Days of Summer ipod buy hot Wide Open buy movies Coraline get Nothing Personal mp3 cool Cars avi DVD Beatles melodies best Harry Potter and the Half-Blood Prince hot nice Rob Thomas song free Paranormal Activity hit

Klatreklubben Ålesund

• Forstørr
  • Standard skriftstørrelse
  • Forminsk
Turvær i dag?
Magerholm
i morgen
18 °  
Sulesund
i morgen
18 °  
Ålesund
i morgen
17 °  
Molladalen
i morgen
16 °  
Romsdalen
i morgen
19 °  
Forum
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Remme!
(1 viewing) 1 Guest
Go to bottom
TOPIC: Remme!
Håvard (Admin)
Admin
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Remme! 2 Months, 2 Weeks ago  
For en tid tilbake sendte Kristian følgende epost til styret - forslag om dugnad på Remme. Sommeren er over oss, og alt skjer i rasende fart på ulike arenaer, så ideen og mailen er desverre blitt liggende , men luftes herved:

Vær hilset vyrde og flotte styre!
Foreslår dugnad på Remme for alle klubbens medlemmer - mange potensielle godbiter som ennå ikke er pusset el borret! Gjerne før sommerferien tar overhånd. Foreslår en ettermiddag, tror flere vil møte opp da - og om vi klarer å rekruttere mange kan vi få gjort mye på noen timer!
Om vi bruker drillen til klubben, Tommy låner klivrelaget sin og jeg låner redningsgruppen sin har vi 3 driller tilgjengelig. De som er boltekyndig kan borre topptaufester og henge igjen tau, kan andre pusse/rense frem rutene, disse kan da enkelt boltes opp utover sommeren. Veggen opp i skogen mellom hovedveggen og prekestolen har potensiale for mange ruter på moderate grader, et mål kunne vært å rense og klargjøre denne. I tillegg kan man bedre atkomsten til denne veggen og hovedveggen - bolte fast en stige (Har vi den fortsatt tilgjengelig Tommy?), gelendertau el lignende (har vi gamle klubbtau som kan brukes til dette?) for sikring langs hyllen under hovedveggen der dette er nødvendig, rydding/tilrettelegging av stien opp til veggen mellom hovedveggen og prekestolen, spading av torv på toppen av rutene for å hindre sig osv - Tommy og AK har vært mye på Remme i år og har nok bedre oversikt over situasjonen enn meg. Aggressiv rekruttering via mail og sms burde sikre godt oppmøte og at vi kan få gjort mye, kjekt for de faste rutefikserne å få litt hjelp av massene!faste rutefikserne å få litt hjelp av massene!

Kristians forslag til tidspunkt for rutedugnad var i går - da ble det ikke
Hva med mandag/tirsdag førstkommende?
Kjetil og jeg stikker ut i kveld for pussing og borring av etpar prosjekter - om noen har lyst til å henge seg på er det stor stas!!

Håvard

Logged Logged  

Sjelen trenger mer enn penger, pels og pjatt!
  The administrator has disabled public write access.
kristianJ (User)
graphgraph
Re:Remme! 2 Months, 2 Weeks ago  
Dette var jo eit supert tiltak!
Vi er eit par stk lokale heltar som også kan hjelpe til med pussing/rensing.
Berre å gi lyd når det skjer..........

Kristian Johnsen
mobil: 41540667
eller krypnik@gmail.com

Logged Logged  
Håvard (Admin)
Admin
graphgraph
Håvard wrote:

Hva med mandag/tirsdag førstkommende?

Håvard

Sommerferie herjer sunnmørsklatrere for tida, men vi satser likevel på en

Dugnad på Remme 6. juli

Oppmøte som det passer, kanskje - de som ikke ferierer jobber vel, så ettermiddagen er kanskje best for flest.

Om du ikke har vært med på rutedugnad før - heng deg med og se hvordan ting gjøres!

Om du er røynd - bli med å gjøre en innsats for et flott lokalt felt med stort potensial for flotte ruter av alle vanskelighetsgrader!

Logged Logged  

keiko (User)
graphgraph
Dugnad er gøy,sosialt og man kan være med å påvirke sin egen lekeplass og det er jo kult!
Jeg stiller, gleder meg til å få utnyttet potensialtet til Remme enda bedre, det ligger endel skjulte perler og venter på oss i de ulike veggene på Remme!

Keiko

Logged Logged  
Håvard (Admin)
Admin
graphgraph
Re:Remme! 2 Months, 1 Week ago  
Det er lettere å utnytte en dugnad effektivt om alle som kommer vet hva som skal/kan gjøres, så jeg foreslår at vi kan lufte litt tanker og ideer her!

Jeg kan begynne:

Keiko og eg hogde skogen framfor førsteveggen ved parkeringsplassen, og der kan det bli to-tre-fire fine 20-metersruter på moderat nivå opp til takoverhengene. For å få til effektiv borring her hadde det vært flott med et toppanker eller to over de naturlige klatrelinjene.

Brattvåggjengen har rydda skog og mose fra venstresida av Bikiniveggen, og har funnet et flott lett riss og ei boltelinje der.

Jeg har rydda for skog, men ikke fått pussa eller gått, femmer-diedret rett under Remmesansen (start fra veien)

Kristian, Keiko og Tommy har forskjellige prosjekter, på ulike vegger.

Oppe tilvenstre for tauet til Keiko (Til høyre for det markerte firkantede takoverhenget) er det en fin naturlig linje som må renses for busk, gress og mose, men som kan bli riktig fin.

Hva er dine ønsker/tanker for Remme?

Logged Logged  

Håvard (Admin)
Admin
graphgraph
Re:Remme! 3 Weeks, 3 Days ago  
Håvard wrote:

Jeg har rydda for skog, men ikke fått pussa eller gått, femmer-diedret rett under Remmesansen (start fra veien)

Da er ruta pussa og gått - Femmer i fjellet er navnet, og det er vel det den er...

Ellers masse godt arbeid på Remme i sommer! Mange nye linjer og flere nye vegger er åpnet. Ryktene sier at "noen" skal ut med drillen ikveld...

Logged Logged  

Go to top

Løp og kjøp

T-shirt

T-shirt

Prisen er 200 kroner og vi selger dem i klatrehallen når vaktene er tilstede. Mandag til torsdag fra klokken 18:00 til 20:00. Disse får du i to farger, mørk grønn eller beige.

Søk

Ålesund Kommune Sparebankstiftelsen DnB NOR Ekornes Norges klatreforbund Sparebanken Møre Farstad Ålesund Bil Glitnir Bank Oculus A/S Sparebank1 Rongve Unicon Bautas Blistor Ramstad Taklo